Školní řád ZUŠ Libčice
Platný od 01.01.2013
ŠKOLNÍ ŘÁD
Školní Základní umělecké školy v Libčicích nad Vltavou je jedním z dokumentů vytvářejících předpoklady pro bezpečný a bezporuchový provoz školy. Školní řád Základní umělecké školyv Libčicích nad Vltavou vydává na základě zákona č. 561/2004 Sb., Zákona o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), § 30, odst.1, ředitel školy Michal Filek.
ČÁST PRVNÍ
Práva a povinnosti žáků a jejich zákonných zástupců ve škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky
I.Práva žáků a zákonných zástupců nezletilých žáků
- Školní řád pro žáky důsledně vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), a respektuje Úmluvu o právech dítěte schválenou valným shromážděním OSN, k níž se Česká republika přihlásila datem svého vzniku 1. ledna 1993.
- Seznámení žáků se školním řádem provádějí učitelé hlavního předmětu vždy na začátku nového školního roku, společně se školením o BOZP. Seznámení se školním řádem je součástí školení o BOZP. V třídní knize se provede o školení zápis.
- Žák má právo na informace, má právo je vyhledávat, přijímat a rozšiřovat.
- Žáci mají dále právo:
- na základní umělecké vzdělávání dle podmínek uvedených ve vyhlášce č. 71/2005 Sb. o základním uměleckém vzdělávání,
- na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání,
- zakládat v rámci školy samosprávné orgány žáků, volit a být do nich voleni, pracovat v nich a jejich prostřednictvím se obracet na ředitele školy s tím, že ředitel školy je povinen se stanovisky a vyjádřením těchto samosprávných celků zabývat,
- vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku,
- na informace a poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se základního uměleckého vzdělávání,
- na studium s rozšířeným počtem vyučovacích hodin, do kterého může zařadit žáka ředitel školy na návrh učitele hlavního předmětu,
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na základní umělecké vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy. Pro žáky se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním se při přijímání ke vzdělávání a při jeho ukončování stanoví vhodné podmínky odpovídající jejich potřebám. Při hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění,
- mimořádně nadaní žáci mohou být ředitelem školy na základě žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka a na návrh učitele hlavního předmětu přeřazeni na konci prvního pololetí nebo na konci druhého pololetí do některého z vyšších ročníků bez absolvování předchozích ročníků, a to po úspěšném vykonání postupových zkoušek ze všech povinných předmětů. Obsah a rozsah zkoušek stanoví ředitel školy.
- Práva, uvedená v odstavci 4 s výjimkou písmen a), c) a f) mají také zákonní zástupci nezletilých žáků.
- Na informace podle odstavce 4 písm.b) mají v případě zletilých žáků právo také jejich rodiče, popřípadě osoby, které vůči zletilých žákům plní vyživovací povinnost.
- Ředitel školy může ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů výjimečně uvolnit žáka zcela nebo zčásti z pravidelné docházky do některého povinného předmětu stanoveného školním vzdělávacím programem, a to buď na školní rok, nebo jeho část; zároveň stanoví náhradní způsob výuky, obsah a rozsah zkoušek z předmětu, ze kterého byl žák uvolněn.
II.Povinnosti žáků a zákonných zástupců žáků
- Žáci jsou povinni:
- řídit se zásadami tohoto školního řádu,
- dodržovat zásady kulturního chování, být slušní a ohleduplní k dospělým a k sobě navzájem,
- žáci jsou povinni docházet do vyučování pravidelně a včas, dle rozvrhu.
- účinkovat na veřejných i interních akcích školy a navštěvovat vybrané koncertní a kulturní akce a výstavy, které jsou součástí základního uměleckého vzdělávání.
- Zletilí žáci jsou dále povinni:
- informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání,
- dokládat nepřítomnost ve vyučování písemnou omluvou, (omluvit žáka je možno též osobně, telefonicky nebo e-mailem),
- v případě delší nemoci podat učiteli hlavního předmětu do tří dnů zprávu o jejím pravděpodobném trvání,
- nepřítomnost z důvodu účasti na škole v přírodě, lyžařském výcviku apod. omlouvat předem.
- Zákonní zástupci nezletilých žáků jsou povinni:
- zajistit, aby žák docházel řádně do školy,
- na vyzvání ředitele školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se základního uměleckého vzdělávání žáka,
- informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích žáka nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání,
- dokládat nepřítomnost žáka ve vyučování písemnou omluvou (omluvit žáka je možno též osobně, telefonicky nebo e-mailem),
- v případě delší nemoci žáka podat učiteli hlavního předmětu do tří dnů zprávu o jejím pravděpodobném trvání,
- nepřítomnost žáka z důvodu účasti na škole v přírodě, lyžařském výcviku apod. omlouvat předem.
- Pro školní matriku jsou povinni žáci a zákonní zástupci nezletilých žáků uvést údaje podle § 28, odst. 2 školského zákona:
- jméno a příjmení, rodné číslo, státní občanství a místo trvalého pobytu,
- údaje o předchozím vzdělávání,
- údaje o tom, zda je žák zdravotně postižen, včetně údajů o druhu postižení, nebo zdravotně znevýhodněn; popřípadě údaje o tom, zda je žák sociálně znevýhodněn, pokud je tento údaj zákonným zástupcem nezletilého žáka nebo zletilým žákem poskytnut,
- údaje o zdravotní způsobilosti k základnímu uměleckému vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv na průběh tohoto vzdělávání,
- jméno a příjmení zákonného zástupce, místo trvalého pobytu a adresu pro doručování písemností, telefonické spojení.
5) Žáci jsou dále povinni:
a) docházet do vyučování dle určeného rozvrhu, nezdržovat se před i po vyučování nepřiměřenou dobu v prostorách školy (z bezpečnostních důvodů), v případě absence omluvit tuto třídnímu učiteli, dlouhodobé absence (lázně, ŠvP atp.) hlásit předem. Zameškané hodiny je možno si po dohodě s třídním učitelem nahradit, školné se z administrativních důvodů nevrací. Nelze také vracet školné z důvodu pozdějšího nezájmu dítěte.
b) Na vyučování si pravidelně nosit pomůcky předepsané učitelem.
ČÁST DRUHÁ
Provoz a vnitřní režim školy
I. Organizace školy
Základní umělecká škola v Libčicích nad Vltavou je příspěvkovou organizací zřízenou Městem Libčice nad Vltavou. Jejím statutárním orgánem je ředitel školy pan Michal Filek.
Statutárním zástupcem ředitele školy je paní Jana Loležalová.
Ředitel zřizuje jako svůj poradní orgán pedagogickou radu školy, kterou tvoří všichni pedagogičtí pracovníci školy (§ 164 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání)
Dále jmenuje:
- jako svůj poradní orgán uměleckou radu, jejíž činnost a volby členů se řídí Statutem umělecké rady
- vedoucí předmětových komisí
Pedagogičtí pracovníci jsou přijímáni do pracovního poměru zpravidla na základě výběrového řízení, nebo pokud prokážou výjimečné umělecko-pedagogické výsledky ve svém dřívějším zaměstnání nebo pokud byli výkonnými umělci.
Technicko-hospodářští pracovníci:
- hospodářka školy – paní Dana Davodová
- účetní ekonom – pan Ing. Jiří Hotový
- mzdová účetní – paní Václava Žižková
- školník – pan Zdeněk Vavřík
Kontaktní místo pro veřejnost a místo pro podávání písemností
Kancelář hospodářky školy.
Vlastní hodnocení školy
Škola dodržuje všechny zákonné předpisy a vyhlášky, ohledně vlastního hodnocení. Hodnotící materiál připravují pracovníci pověření ředitelem školy.
Evidence žáků ZUŠ
Je vedena u třídních učitelů zápisem přítomnosti žáka do třídní knihy a pro účely výběru školného zápisem do kmenového výkazu, který je veden v kanceláři hospodáčky – výběr školného.
Bezpečnost
Každý z pracovníků školy, který otevírá budovu cizím příchozím, je povinen zjistit důvod jejich návštěvy a zajistit, aby se nepohybovali nekontrolovaně po budově.
II. Organizace výuky
Vyučování:
- vyučování se řídí rozvrhem hodin.
- režim otevírání a uzavírání budov školy je stanoven na pololetí školního roku a vychází z rozvrhů hodin jednotlivých tříd a oborů,
- frekvence střídání pracovních míst ve výuce je dána rozvrhem hodin. Pracovními místy jsou: kmenová třída, taneční sál, učebna výtvarného oboru, třída hudební nauky a koncertní sál.
- do vyučování nosí žáci požadované školní potřeby, do nehudebních oborů doporučené cvičební a pracovní oděvy,
- při příchodu učitele nebo jiné dospělé osoby do výuky pozdraví žáci povstáním nebo zdraví jiným způsobem podle povahy vyučovaného předmětu,
- nepřijde-li vyučující do 10 ti minut po začátku výuky do třídy, oznámí žáci tuto skutečnost zástupci ředitele nebo jinému přítomnému učiteli,
- v době školního vyučování může ředitel školy ze závažných důvodů, zejména z organizačních a technických, vyhlásit pro žáky 5 volných dnů ve školním roce,
- škola může v souladu se školním vzdělávacím programem organizovat koncerty, výstavy a vystoupení, zájezdy do zahraničí a další akce související s výchovně vzdělávací činností.,
- opouštět školní budovu během vyučování není žákům dovoleno.
- Nepřítomnost ve vyučování jsou povinni zástupci žáka neprodleně omluvit písemně nebo telefonicky, po návratu žáka do školy písemně na omluvném listu v žákovské knížce. Omluvu podepisuje jeden z rodičů. Omluvenku předloží žák učiteli při první vyučovací hodině daného předmětu. Při delší nepřítomnosti než tři vyučovací hodiny oznámí žákovu nepřítomnost učitel řediteli školy. V případě šesti a více neomluvených hodin během jednoho pololetí může ředitel vyloučit žáka ze školy.
III Vyučovací hodiny a přestávky
- vyučovací hodina trvá 45 minut,
- vyučovací hodiny jsou odděleny minimálně pětiminutovými přestávkami,
- jednotlivé vyučovací hodiny mohou být slučovány do lekcí:
- maximálně 2 hodiny v individuální a skupinové výuce
- maximálně 3 hodiny v kolektivní výuce, po kterých musí být výuka ukončena nebo musí následovat nejméně dvacetiminutová přestávka.
IV Vstup a pohyb po škole a v areálu školy
- Škola se obvykle otevírá ve 13:00, vyučování se řídí stanoveným rozvrhem hodin, v případě nutnosti ze strany učitele jde rozvrh časově posunout. Školní budovu otevírá ve stanovenou hodinu školník, který ji rovněž po ukončení vyučování řádně zkontroluje a uzamkne.
- Žáci přichází do školy 10 minut před začátkem vyučování. Očistí si boty, přezují se v šatně nebo jiném obvyklém místě. V šatnách se nezdržují déle, než je nezbytně nutné k odložení a vyzvednutí šatstva a obuvi. Bezprostředně po skončení výuky žáci opouští budovu školy. Ve škole a v jejím areálu není dovoleno používat výrobky zábavné pyrotechniky a jakékoli zbraně, či nebezpečné předměty. Vzhledem k nebezpečnosti těchto výrobků budou předměty žákům odebrány a vůči dotyčným žákům budou přijata výchovná opatření.Každému úrazu, který si žák přes veškerou důslednost a svědomitost učitele způsobí ve škole, je třeba věnovat patřičnou pozornost
- Vstup cizích osob do budov školy je možný jen v doprovodu učitelů školy nebo technickohospodářských pracovníků školy.
- Jízda na kole v areálu školy není dovolena, do školní budovy není dovoleno kola ukládat.
- O přestávkách se chovají žáci ve třídách a na chodbách ukázněně.
- Žáci docházejí do školy sami nebo v doprovodu pověřených osob.
V Postup při úrazu
- Každému úrazu, který si žák přes veškerou důslednost a svědomitost učitele způsobí ve škole, je třeba věnovat patřičnou pozornost.
- Zranění je třeba prohlédnout, pokusit se odhadnout jeho závažnost, poskytnout první pomoc nebo tuto pomoc zařídit.
- Okamžitě vedení školy nahlásit charakter zranění a situaci, za které ke zranění došlo
- vyžádá-li si zranění lékařské ošetření, zajišťuje a provádí přepravu žáka učitel osobně, doprovod žáky se nepřipouští.
- Před případným odchodem se zraněným žákem k lékaři se zajistí ve výuce zastupování nebo jiný dozor.
- O zranění se provede zápis do knihy úrazů a učitel osobně informuje rodiče žáka.
ČÁST TŘETÍ
Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
- Škola je povinna při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech přihlížet k základním fyziologickým potřebám žáků a vytvářet podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku sociálně patologických jevů.
- Škola zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví žáků při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech a poskytuje žákům nezbytné informace k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví.
- Škola je povinna vést evidenci úrazů žáků, k nimž došlo při činnostech uvedených v odstavci 2 a zaslat záznam o úrazu stanoveným orgánům a institucím.
- Ve škole není povolena reklama, která je v rozporu s cíli a obsahem vzdělávání, a reklama a prodej výrobků ohrožujících zdraví, psychický nebo morální vývoj žáků nebo přímo ohrožujících či poškozujících životní prostředí.
- Bezpečnost a ochranu zdraví žáků zajišťuje ředitel školy zejména pedagogickými pracovníky, případně dalšími zletilými osobami, které jsou způsobilé k právním úkonům a jsou v pracovně právním vztahu k právnické osobě, která vykonává činnost školy.
- Žáci jsou pravidelně proškolováni vždy na začátku nového školního roku svým učitelem hlavního předmětu. Školení žáků se uskuteční v rozsahu vypracovaném vedením školy. Zápis se provede do třídní knihy.
- Při akcích konaných mimo školu kde právnická osoba vykonává činnost školy, nesmí na jednu osobu, která zajišťuje bezpečnosti a ochranu zdraví nezletilých žáků, připadnout více než 25 žáků. Výjimku z tohoto počtu může stanovit s ohledem na náročnost zajištění bezpečnosti a ochrany žáků ředitel školy.
- Při akcích konaných mimo místo kde právnická osoba vykonává činnost školy, zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví žáků na předem určeném místě 15 minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví žáků na předem určeném místě a v předem určeném čase. Škola je povinna oznámit konání školních i mimoškolních akcí v předstihu nejméně jednoho týdne zápisem do žákovské knížky, u výuky hromadných předmětů pak oznámením, podepsaným zákonným zástupcem žáka.
- Mezi účastníky výjezdu do zahraničí zařadí škola pouze ty žáky, kteří mají uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu platné na území příslušného státu a pojištění léčebných výloh v zahraničí nebo v případě výjezdu do členského státu Evropské unie mají Evropský průkaz zdravotního pojištění nebo Potvrzení tento průkaz nahrazující. Dále musí mít škola písemně potvrzení povolení souhlasu výjezdu žáka do zahraničí svým zákonným zástupcem.
- Žákům není povoleno v prostorách školy kouřit, nosit do školy větší částky peněz, cenné věci a nevhodné předměty, které rozptylují pozornost a ohrožují bezpečnost ostatních. Žákům je zakázáno nošení, držení, distribuce a užívání návykových látek v prostorách školy.
- Nošení, používání nebo distribuce návykových látek je ve škole přísně zakázáno.
- Žáci dbají na dostatečné zajištění svých věcí – neponechávají cenné předměty v šatnách, při akcích pořádaných školou v jiných objektech než v budově ZUŠ neponechávají osobní věci a věci svěřené nebo zapůjčené školou (nástroje, hud. pomůcky apod.) Za ztráty věcí, které si žáci přinesou do školy, nenese škola žádnou zodpovědnost.
- V učebnách není žákům povoleno otevírat okna, přistupovat k otevřeným oknům, manipulovat s topnými tělesy, osvětlením a vybavením učebny, rovněž nesmí zapojovat elektrické spotřebiče.
- Žák odpovídá za své věci, které si do školy přinese, nejsou-li uzamčeny v šatně nebo v prostorách k tomu určených.
ČÁST ČTVRTÁ
Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků a zákonných zástupců nezletilých žáků.
- Žáci řádně pečují o majetek školy, zapůjčené (pronajaté) hudební nástroje, notový materiál a jiné učební pomůcky a plně za ně odpovídají.
- Škody způsobené žáky na majetku školy včetně jeho ztráty, poškození osobních věcí spolužáků apod. jsou žáci nebo zákonní zástupci nezletilých žáků povinni uhradit.
- Pokud žáci ukončí vzdělávání, odevzdají svému učiteli všechny zapůjčené školní pomůcky.
- Žákům je zakázáno dotýkat se kódovací jednotky na chodbě školy.
- Každé svévolné poškození nebo zničení majetku školy, majetku žáků, učitelů či jiných osob hradí rodiče žáka, který poškození způsobil. Žák je povinen šetřit zapůjčené učební pomůcky a zapůjčené nástroje musí vrátit nepoškozené
ČÁST PÁTÁ
Povinnosti a práva pracovníků školy
- Plnit včas a hospodárně úkoly a pokyny vedení školy
- Zvyšovat si svou odbornou úroveň a to i ve vztahu k technickým zařízením ve vybavení školy.
- Dodržovat a plně využívat pracovní dobu, do zaměstnání přicházet včas, učitelé 15 minut před zahájením vyučování – pokud se ze závažných důvodů nemůže dostavit do práce, všemi dostupnými prostředky informuje vedení školy (pokud možno před začátkem vyučování)
- Udržovat v pořádku své pracoviště, oznamovat bezprostředně nedostatky a závady. Drobné závady sdělovat písemně školníkovi nebo řediteli školy.
- Ohlašovat neprodleně změny v osobních poměrech a jiné údaje (sňatek, rozvod, narození dítěte, změnu zdravotní pojišťovny, změnu bydliště).
- Důsledně provádět elektronickou komunikaci, odpovídat na e-maily a pracovat se školními digitálními komunikačními a záznamovými prostředky.
- Důsledně provádět elektronickou komunikaci, odpovídat na e-maily a pracovat se školními digitálními komunikačními a záznamovými prostředky.
- Doplňovat si znalosti týkající se technických zařízení používaných ve škole.
- Důsledně se řídit předpisy (organizačními, bezpečnostními, požárními, hygienickými atp.)
- Plnit určenou míru vyučovací povinnosti, konat práce související s vyučováním a výchovnou činností (včetně povinnosti suplování a zastupování)
- Vytvářet a udržovat dobrý vztah rodičů a veřejnosti ke škole.
- Dbát, aby jednání a vystupování před žáky, rodiči i širší veřejností bylo v souladu s pravidly slušnosti a občanského soužití a s výchovným posláním a působením školy.
- Ve vztahu k žákům jsou učitele zejména povinni vést žáky k dodržování zásad a bezpečnosti, dodržování požárních, dopravních a jiných předpisů a pokynů příslušných orgánů, jež se týkají bezpečnosti a ochrany zdraví ve školství podle potřeby spolupracovat s rodiči, informovat je o prospěchu a chování žáka organizovat náplň vyučovacích hodin tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost žáků a aby na dětech byly požadovány jen takové úkoly, které nepřesahují jejich věkové možnosti.
- Vést evidenci žáků – doplnění do kmenových výkazů a třídních knih 8) Nedbalé plnění nebo neplnění povinností či jiné porušování pracovní kázně se postihuje podle pracovního řádu a Zákoníku práce.
- Průběžně pracovat na náboru nových žáků a na pozitivním kreditu a atraktivitě školy.
- Pro pedagogické a provozní pracovníky jsou závazné pokyny dané pracovním řádem, zákoníkem práce, vnitřním řádem školy, předpisy a zákony, zejména školským zákonem 561/2004 Sb a zákonem o státní správě a samosprávě ve školství 564/90Sb. a vyhláškou o základní umělecké škole 292/1991Sb v pozdějších zněních.
- Berou ohled na výsledky lékařských vyšetření a na sdělení rodičů o dítěti. Učitelé průběžně seznamují ostatní pedagogy o nových skutečnostech zjištěných u žáka - problémy s chováním, prospěchem, zdravotní a rodinné problémy. Všichni vyučující zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví žáků při činnostech, které přímo souvisejí s výchovou a vzděláním.
- Další povinnosti jsou dány pracovním řádem a pracovními náplněmi.
ČÁST ŠESTÁ
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků se řídí vyhláškou č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání.
1) Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikací.
2) Žák je v jednotlivých předmětech hodnocen na vysvědčení těmito stupni prospěchu :
a) 1 - výborný,
b) 2 - chvalitebný,
c) 3 - uspokojivý,
d) 4 - neuspokojivý.
3) Žák je na konci prvního a druhého pololetí celkově hodnocen těmito stupni:
a) prospěl (a) s vyznamenáním,
b) prospěl (a),
c) neprospěl (a).
- Žák prospěl s vyznamenáním, jestliže je z hlavního předmětu hodnocen stupněm prospěchu 1 - výborný, v žádném povinném předmětu není hodnocen stupněm prospěchu horším než 2 - chvalitebný a průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5.
- Není-li stanoven hlavní předmět, prospěl žák s vyznamenáním, jestliže není hodnocen v žádném povinném předmětu stupněm prospěchu horším než 2 - chvalitebný a průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5.
6) Žák prospěl, jestliže nebyl ani v jednom povinném předmětu hodnocen stupněm
prospěchu 4 – neuspokojivý.
7) Žák neprospěl, jestliže byl z některého povinného předmětu hodnocen stupněm prospěchu 4 – neuspokojivý.
8) Nelze-li žáka hodnotit za první pololetí ze závažných objektivních příčin, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo ukončeno nejpozději do ukončení hodnocení za druhé pololetí příslušného školního roku. Nelze-li žáka hodnotit za druhé pololetí ze závažných objektivních příčin, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za druhé pololetí bylo ukončeno do konce měsíce srpna příslušného školního roku.
9) Ředitel školy může uznat částečné vzdělání žáka, pokud je doloženo prokazatelným
způsobem a od doby jeho dosažení neuplynulo více než 5 let. Uzná-li ředitel školy dosažené vzdělání žáka, uvolní žáka z vyučování a hodnocení v rozsahu uznaného vzdělání.
ČÁST SEDMÁ
Úplata za vzdělávání
Úplata za vzdělávání žáků se řídí vyhláškou č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání.
1) U žáků přípravného studia, základního studia I. a II. stupně a studia s rozšířeným počtem vyučovacích hodin se stanoví výše úplaty v jednotlivých uměleckých oborech tak, aby průměrná výše stanovených úplat nepřekročila 110 % skutečných průměrných neinvestičních výdajů školy na žáka v uplynulém kalendářním roce s výjimkou výdajů na platy a náhrady platů nebo mzdy a náhrady mezd, odměny za pracovní pohotovost, odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a odstupné, na úhradu pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a na úhradu pojistného na všeobecné zdravotní pojištění, na příděly do fondu kulturních a sociálních potřeb a ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů, na nezbytné zvýšení nákladů spojených s výukou žáků zdravotně postižených a rovněž výdajů na další vzdělávání pedagogických pracovníků, na činnosti, které přímo souvisejí s rozvojem škol a kvalitou vzdělávání, poskytnutých ze státního rozpočtu (§ 160 odst. 1 písm. c) školského zákona).
2) U studia pro dospělé stanoví ředitel školy výši úplaty za vzdělávání:
a) u žáků, kteří se zároveň vzdělávají v denní formě vzdělávání ve střední škole, v denní formě vzdělávání v konzervatoři nebo v denní formě vzdělávání ve vyšší odborné škole, podle odstavce 1,
b) u žáků, kteří nejsou uvedeni v písmeni a), nejvýše v plné výši průměru skutečných neinvestičních výdajů na žáka v uplynulém kalendářním roce.
3) Ukončí-li žák vzdělávání podle § 7 odst. 2 písm. b) nebo c) v průběhu prvního nebo druhého pololetí školního roku, úplata za vzdělávání se nevrací. Ukončí-li žák vzdělávání podle § 7 odst. 2 písm. c) z důvodů hodných zvláštního zřetele, zejména zdravotních, lze poměrnou část úplaty za vzdělávání vrátit.
4) Ředitel školy stanoví výši úplaty na období školního roku. Úplatu lze uhradit pololetně, nebo čtvrtletně. Úplata za stanovené období je splatná do 15. dne prvního měsíce příslušného období. Ředitel školy může dohodnout se zákonným zástupcem nezletilého žáka nebo zletilým žákem jiný termín úhrady.
5) Výši úplaty na školní rok dá ředitel školy na vědomí žákům školy prokazatelným způsobem, o snížení nebo prominutí úplaty, zejména v případě žáků se sociálním znevýhodněním rozhoduje ředitel školy ve správním řízení.
ČÁST OSMÁ
Ukončení vzdělávání
Ukončení vzdělávání žáků se řídí vyhláškou č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání.
1) Základní studium I. a II. stupně, studium s rozšířeným počtem vyučovacích hodin a studium pro dospělé se ukončují vykonáním závěrečné zkoušky. Závěrečná zkouška může mít formu absolventského vystoupení nebo vystavení výtvarných prací na výstavě.
2) Žák přestává být žákem školy:
a) jestliže nevykonal závěrečnou zkoušku nebo byl na konci druhého pololetí celkově hodnocen stupněm neprospěl a nebylo mu povoleno opakování ročníku,
b) jestliže byl vyloučen ze školy (§ 31 odst. 2 až 4 školského zákona),
c) v případě, že o to písemně požádá zákonný zástupce nezletilého žáka nebo zletilý žák,
d) v případě, že zákonný zástupce nezletilého žáka nebo zletilý žák neuhradil úplatu za vzdělávání ve stanoveném termínu a nedohodl s ředitelem školy jiný náhradní termín.
3) O ukončení vzdělávání podle odstavce 2 písm. a) nebo d) je zákonný zástupce žáka nebo zletilý žák vyrozuměn písemně do jednoho týdne od ukončení vzdělávání.
ČÁST DEVÁTÁ
Výchovná opatření
- Výchovnými opatřeními jsou pochvaly nebo jiná ocenění a kázeňská opatření. Kázeňským opatřením je podmíněné vyloučení žáka ze školy, vyloučení žáka ze školy, a další kázeňská opatření, která nemají právní důsledky pro žáka. Pochvaly, jiná ocenění a další kázeňská opatření může udělit či uložit ředitel školy nebo učitel hlavního předmětu.
- Ředitel školy může v případě závažného zaviněného porušení povinností stanovených školským zákonem, vyhláškou o základním uměleckém vzdělávání a dalšími právními normami s touto vyhláškou související a tímto školním řádem rozhodnout o podmíněném vyloučení nebo o vyloučení žáka ze školy. V rozhodnutí o podmíněném vyloučení stanoví ředitel školy zkušební lhůtu, a to nejdéle na dobu jednoho roku. Dopustí-li se žák v průběhu zkušební lhůty dalšího zaviněného porušení výše uvedených norem, může ředitel školy rozhodnout o jeho vyloučení.
- Zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům školy se vždy považují za závažné zaviněné porušení povinností stanovených školským zákonem.
- Ředitel školy rozhodne o podmíněném vyloučení nebo vyloučení žáka do dvou měsíců ode dne, kdy se o provinění žáka dozvěděl, nejpozději však do jednoho roku ode dne, kdy se žák provinění dopustil, s výjimkou případu, kdy provinění je klasifikováno jako trestný čin podle zvláštního právního předpisu (zák. č. 140/1961 Sb.). Žák přestává být žákem školy dnem následujícím po dni nabytí právní moci rozhodnutí o vyloučení, nestanoví-li toto rozhodnutí den pozdější.
Tímto se ruší Školní řád ze dne 29. 8. 2012
Tento Školní řád nabývá účinnosti dnem 01.01.2013
Michal Filek
ředitel školy